Każda firma – mała czy duża – potrzebuje marketingu. Wraz z jej rozwojem pojawiają się nowe wyzwania. Aby sprawnie sobie z nimi poradzić, konieczne jest skorzystanie z wiedzy i doświadczenia specjalistów. Przedsiębiorca staje przed wyborem – zatrudnić własny dział marketingu, czy może skorzystać z usług zewnętrznej agencji. Zarówno jedno, jak i drugie rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Którą opcję wybrać? Zapraszamy do lektury artykułu, który, być może, ułatwi podjęcie decyzji.
Choć zatrudnienie wewnętrznego działu marketingu wiąże się z wieloma korzyściami – między innymi możliwością skupienia się pracowników wyłącznie na jednej firmie, lepszym rozeznaniu oferty czy poznaniu organizacji – ma też swoje minusy. Nie wszystkich przedsiębiorców, zwłaszcza prowadzących małe lub mikro firmy, stać na zatrudnienie dodatkowego pracownika. Dużym problemem może być również wpływ dotychczasowych działań, a nawet osób decyzyjnych, na pracę zespołu marketingowego. Pracownicy często nie mają odwagi lub pomysłu na przełamanie schematu obecnego w firmie od lat.
Zatrudnienie niezależnych specjalistów może pomóc rozwiązać część z tych problemów.
Wynajem agencji to często oszczędność
Ponieważ agencja marketingowa obsługuje większą liczbę klientów, zatrudnienie zewnętrznego zespołu jest relatywnie tańsze, niż utrzymanie tych specjalistów w ramach umowy o pracę w firmie. To właśnie przewaga finansowa takiego rozwiązania sprawia, że wielu przedsiębiorców decyduje się na zatrudnienie agencji. W razie potrzeby cięcia kosztów, łatwiej jest również zrezygnować z usługi, niż zwolnić zespół marketingowy. Jest to więc bezpieczne i oszczędne rozwiązanie.
Doświadczenie z różnych obszarów
Działasz w swojej branży, więc znasz ją doskonale. Od lat wykorzystujesz najskuteczniejsze wzory działania. Co jednak w sytuacji, w której przychodzi czas na zmiany? Ogromną przewagą zespołów agencji marketingowych jest ich szerokie rozeznanie rynku. Praca dla wielu marek, działających w szerokim spektrum branżowym, pozwala patrzeć na poszczególne firmy jako na część większego organizmu. Choć każda z firm jest inna, doświadczenia zebrane podczas współpracy z podobnymi przedsiębiorstwami mogą okazać się bezcenne dla rozwoju Twojej działalności.
Warto przy tym pamiętać, że nie ma działań uniwersalnie skutecznych. Zamiast samemu testować różne rozwiązania, możesz zaufać zespołowi, który w przeszłości robił to już wielokrotnie, zna zasady ich stosowania, specyfikę kanałów komunikacji i wie, które praktyki sprawdzają się najlepiej.
Agencje marketingowe trzymają rękę na pulsie
W przeciwieństwie do wielu innych przedsiębiorstw, agencje skupiają się całkowicie na marketingu – na ogół nie prowadząc przy tym innej działalności. Dzięki temu mogą w pełni poświęcić się śledzeniu nowinek i gromadzeniu wiedzy właśnie z tej branży. W tym sektorze panuje duża konkurencja, dlatego agencje nieustannie śledzą trendy i monitorują rynek reklamy w poszukiwaniu inspiracji. Dzięki temu pozostają na bieżąco z najnowszymi rozwiązaniami – i chętnie wdrożą je w Twojej firmie.
Niezależny punkt widzenia
Jedną z niekwestionowanych zalet agencji marketingowych jest to, że nie są częścią struktury firmy – i dzięki temu gwarantują “spojrzenie z zewnątrz”. Pracownicy agencji nie mają sentymentu wobec dotychczasowych działań lub osób w firmie, więc mogą pozwolić sobie na obiektywną ocenę. Często zauważają również mankamenty i luki, które umykają uwadze osób pracujących w firmie. W ten sposób są w stanie poprawiać niedociągnięcia oraz przedstawić świeże, niezależne koncepcje rozwoju.
Wielozadaniowość i kompleksowa obsługa
Wynajmując agencję marketingową, otrzymujesz dostęp do szerokiego grona usług. W ich skład zazwyczaj możemy zaliczyć takie działania jak prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych, tworzenie grafik czy układanie strategii. Wybierając agencję, warto zwrócić uwagę na liczbę działań, w których jej pracownicy są w stanie wesprzeć Twoją firmę. W HDR Media oferujemy wsparcie na każdym etapie funkcjonowania zarówno małej, jak i dużej firmy. Od zaprojektowania i utworzenia strony internetowej, przez kampanie reklamowe, projektowanie graficzne, aż po realizację filmów promocyjnych.
Zalety współpracy z agencją zauważą wszystkie firmy, niezależnie od skali działalności, rodzaju produktu czy liczby zatrudnionych osób. Konieczne jest przy tym staranne wybranie partnera do współpracy. Zaufanie i zakres świadczonych usług to kluczowe elementy, które zadecydują o tym, czy agencja spełni oczekiwania długoterminowej współpracy. A jeśli Twój biznes wymaga fachowego wsparcia – W HDR Media z chęcią go udzielimy. 🙂 Zapraszamy do kontaktu mailowego, telefonicznego lub przez Facebooka.